Je hebt de beslissing gemaakt om aan de slag te gaan met content marketing. Maar hoe pak je dat nu aan? Waar moet je beginnen? Hoe past content marketing binnen jouw algehele marketingplan? Het afbakenen van een doelgroep, content realiseren en deze vervolgens structureel verspreiden, blijkt in de praktijk lastig binnen organisaties. In dit webinar vertellen we je alles wat je moet weten over content marketing. We tonen voorbeelden uit de praktijk en leggen uit hoe je tot een effectieve content marketing- strategie komt.
Inleiding
Wat is content marketing nu precies? Wat is bijvoorbeeld het verschil met een advertentie? Is een reclamefolder of advertorial met uitleg over jouw product ook content marketing? En wat als je een video maakt met de voordelen, werking en toepassing van je product?
Strategie
Als je serieus wilt starten met content marketing, dan is het vooraf bepalen van een strategie essentieel. Het opstellen van buyer persona’s, vaststellen van jouw uiteindelijk doel en het plannen en mappen van de content, zijn een aantal onderdelen van deze strategie. Je wilt uiteindelijk dat jouw inspanningen worden beloond en je doelgroep zich aan je merk bindt door de verspreiding van relevante en waardevolle content.
Vaillant
Vaillant, fabrikant van cv-ketels en duurzame verwarm- en koelsystemen, is sinds vorig jaar bij Eisma Content Marketing gestart met een content marketing-strategie. De content is onder meer gericht op de installateur en de architecten-, aannemers- en adviseursdoelgroep en verschijnt onder andere in de vorm van webinars, passievideo’s en vakglossy VONK!
Voor wie:
Ben je werkzaam op een marketing-, PR-, communicatie-, sales-, of R&D-afdeling van een middelgroot bedrijf met B2B klanten? En heb je geen tot weinig ervaring met content marketing? Dan is dit webinar zeker de moeite waard om te kijken.
Door wie:
Inge van Ditshuizen: marketing strateeg
We hebben allemaal gehoord van de term content marketing, maar wat is het nu precies? Wat is het verschil met een advertorial of reclame-uiting? Inge vertelt je er alles over.
Rens Sturrus: adjunct-uitgever en commercieel manager
Over de aanpak die Eisma Content Marketing heeft ontwikkeld; content marketing-strategie in 9 stappen. Van strategie naar planning.
Wendy van Duijnhoven: brand manager Vaillant Group Netherlands
Vertelt onder andere over de content marketing-strategie van Vaillant en op welke manier zij content marketing inzet.
Presentatie:
Gepke Poortinga: content marketing journalist.
Verantwoordelijk voor de realisatie en creatie van content voor de klanten van Eisma Content Marketing, onder andere: videoproducties, artikelen, blogs, animatiescripts en webinars.
Na afloop van dit webinar weet je wat content marketing is en hoe je het kunt inpassen binnen je algehele marketingplan. Je weet hoe je een strategie op kunt zetten voor jouw bedrijf, welke formats mogelijk zijn en hoe je je content kunt verspreiden via verschillende kanalen.
Bekijk het webinar "Starten met content marketing: van strategie naar uitvoering"
Sprekers
-
Gepke Poortinga
content marketing journalist Eisma Content Marketing
-
Inge van Ditshuizen
marketing strateeg Eisma Bouwmedia
-
Rens Sturrus
content marketing specialist Eisma Bouwmedia
-
Wendy van Duijnhoven
Brand Manager Vaillant Group Netherlands B.V.